شنبه , ۱۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱ قبل از ظهر به وقت تهران

افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد شد؟

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: حقوق حداقل بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۷ به نسبت سال گذشته ۱۹.۵ درصد افزایش خواهد داشت.

https://static3.jamaran.ir/servev2/b5Pmg6Wzjlmr/PBG64w6wfqErp47D1W9w0Jpfa8fpMiBcptkcLd6IQr4,/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

سیدتقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی در روزهای اخیر با تایید افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفته بود:  همه ساله پس از تعیین سطوح دستمزد شاغلان، افزایش حقوق مستمری ‌بگیران مشخص می‌شود. از آنجا که امسال در تعیین دستمزد شاغلان، هم درصد و هم رقم ثابت وجود داشت، محاسبات تعیین رقم مستمری‌بگیران باید با دقت بیشتری انجام شود و این دستمزد متناسب با نرخ تورم، درصد حقوق شاغلان و تبدیل رقم ثابت به درصد مشخص خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که هیات وزیران پیش از زمان پرداخت مستمری که از بیستم هر ماه شروع می‌شود، مصوبه را دریافت و اجرایی کند.

سال گذشته میزان افزایش حقوق_بازنشستگان و حداقلی بگیران تامین اجتماعی تا ۱۴.۵ درصد تعیین شد و برای سایر سطوح نیز رشد ۱۲.۵ درصدی حقوق به تصویب رسید. دولت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را در اردیبهشت ماه به تصویب رساند که از همان ماه اعمال شد؛ پرداخت ما به التفاوت فروردین ماه نیز در پایان خرداد صورت گرفت./ایسنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *