یکشنبه , ۱ ام مهر ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶ قبل از ظهر به وقت تهران

جدال با مرگ در غار یخی +عکس

جسد گردشگر جوان از زیر آوار یخ و برف بیرون کشیده شد.

جست و جو در کوهی از یخ و برف در غار چما در شهرستان کوهرنگ طاقت فرسا بود و امدادگران توانستند گردشگران را از زیر کوه یخی نجات دهند.

به گزارش رکنا، ساعت ۱۶:۳۷ جمعه یازدهم مرداد، امدادگران پایگاه مرکزی کوهرنگ از طریق تماس اورژانس، از حادثه مرگباری در غارچما اطلاع یافتند. گزارش های اولیه حکایت از آن داشت که در جریان ریزش یک تونل برفی ، یک نفر جان باخته است و چند گردشگر نیز در زیر کوهی از برف و یخ گیر افتاده اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری که در صحنه حادثه حضور داشته، با اعلام جزئیات عملیات صورت گرفته برای امداد و نجات در این حادثه می گوید: زمانی که به محل حادثه رسیدیم، مردم ، پیکر بی جان تنها جان باخته حادثه را که مردی جوان و از اهالی جیرفت بود بیرون کشیده بودند، یک خانم نیز آسیب دیده بود که ایشان نیز با یک خودرو به بیمارستان منتقل شده بود.
ظاهری عبده وند می افزاید : در نخستین لحظات حضور تیم امداد و نجات، برخی شاهدان حادثه مدعی شدند که علاوه بر جوان جان باخته وخانمی که مجروح شده بود، تعدادی گردشگر نیز در زیرتوده برفی سقوط کرده گیر افتاده اند، با شنیدن این خبر، به سرعت عملیات امداد و نجات را شروع کردیم و در یک عملیات سنگین و سخت که در آب های سرد خارج شده از غار صورت گرفت ، مجبورشدیم توده بسیار بزرگی از یخ و برف را با تجهیزات همراهمان تکه تکه و خرد کنیم تا بتوانیم در صورتی که کسی در زیر آن گیر افتاده باشد او را خارج کنیم اما خوشبختانه با پایان عملیات مشخص شد که کسی در زیر توده یخی نبوده و به این ترتیب عملیات پایان یافت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *