یکشنبه , ۲ ام دی ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

«خروج» در مقابل تئوری «جوکر»

روزنامه کیهان درباره فیلم «خروج» نوشته: درون مایه‌ این فیلم اعتراض منطقی و آرام و متین انسانی زحمتکش را در مقابل ضایع شدن حقش منعکس کرده ضمن اینکه مردم داری و مهمان نوازی او را نیز علیرغم ضرری که متحمل شده، نشان می‌دهد. این موضوع دقیقا در مقابل تئوری فیلمی همچون «جوکر» قرار می‌گیرد که درون مایه اصلی امسال سینمای هالیوود برای انتخاب و گزینش فیلم‌های فصل جوایز ۲۰۱۹ بود که در نهایت به مراسم اسکار ختم می‌شود.درونمایه‌ای که بخشی از چالش عمده امسال غرب یعنی شورش‌های یکساله شنبه‌ها در فرانسه علیه نولیبرال سرمایه‌داری محسوب شد تا با نوعی تحریف، این جنبش‌های اعتراضی را ناشی از اغتشاش و خشونت‌های وحشیانه جوکرهای نقابدار علیه سرمایه‌داران حامی نظم و قانون القاء کنند.

فیلم «خروج» درباره اعتراض و تفاوت آن با اغتشاش است،طبقه فرودستی که در فیلم «خروج» اعتراض می‌کند، هیچ نسبتی با کاراکتری همچون «جوکر» و تئوری او ندارد. از ۸ نفر کشاورزی که راهی تهران می‌شوند، ۳ نفر پدر شهید و یک نفر زن به نام«مهربانو» (پانته آ پناهی‌ها) همسر شهید است. بقیه هم پیرمردهای محترمی مانند ملای روستا (مهدی فقیه) هستند که حتی آزارشان به مورچه هم نرسیده است. همه زندگی آنها زمین و محصولی بوده که از دست رفته و تراکتوری که با آن برای گرفتن حق شان به تهران می‌روند.

«خروج» در مقابل تئوری «جوکر»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *