دوشنبه , ۳۱ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹ بعد از ظهر به وقت تهران

در کدام استان های کشور شاهد بارش باران خواهیم بود؟ (۳۰ آبان)

در ساعات پایانی روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در مناطق مرتفع و کوهستانی مناطق غرب و شمال غربی کشور بارش برف پیش بینی می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی که از روز گذشته از سمت غرب و شمال غرب به کشور وارد شده و بخش هایی از نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده و طی امروز و فردا با افزایش گستره و شدت بارش ها در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود و در این مناطق سبب افزایش ابر، بارش باران، رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

از اواخروقت روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در مناطق مرتفع و کوهستانی مناطق مذکور بارش برف پیش بینی می شود.

بارش در روز سه شنبه در بخش هایی از غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس جنوبی و مرکزی و در روز چهارشنبه دربخش هایی از غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی وجنوبی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در این مدت احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق ذکر شده دور از انتظار نخواهد بود.

دراواخر وقت روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته خواهد شد و فعالیت این سامانه در روز پنج شنبه درشمال کشور، بخش هایی از شمال غرب، بخش هایی از جنوب کشور،دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

از روز پنج شنبه تا شنبه به تدریج کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود و طی روز سه شنبه افزایش دما در استان های حاشیه دریای خزر پیش بینی می شود.
همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس مواج و از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شود.

در کدام استان های کشور شاهد بارش باران خواهیم بود؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *