سه شنبه , ۱۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

سریعترین هواپیمای جهان با سرعتی باور نکردنی! +عکس

سریع ترین هواپیمای جهان با سرعتی معادل ۲۳۵۲ کیلومتر در ساعت در راه است, مسافران در داخل این هواپیما قادر هستند تا در حین پرواز شکل کروی زمین را مشاهده کنند.

سریع ترین هواپیمای مسافربری جهان در راه است. قرار است این هواپیما فاصله بین نیویورک و لندن را تنها در ۳.۵ ساعت طی کند.

www.dustaan.com-سریعترین هواپیمای جهان با سرعتی باور نکردنی! +عکس
بنا به گزارش روزنامه انگلیسی میرور طراحان هواپیما سرعت بچه انفجاری را ۲۳۵۲ کیلومتر در ساعت تخمین زده اند. این هواپیمای منحصر به فرد بیشتر شبیه نمونه کنکورد به نظر می رسد. نمونه آزمایشی آن در فرودگاه سنتنیال دنور آمریکا رونمایی شد. سریع ترین هواپیمای جهان تنها قادر به حمل ۴۵ مسافر خواهد بود. هواپیما در ۶۰ فوتی زمین پرواز خواهد کرد. مسافران قادر خواهند بود از پنجره های کنار دستشان کروی بودن  زمین را به چشم ببینند.

گفتنی است هوایپمای کنکورد که ساخت مشترک فرانسه و انگلیس بود و در فرانسه مونتاژ می شد در دهه هفتاد و هشتاد میلادی تنها هواپیمای سوپر سونیک ( هواپیمایی که میتواند بیشتر سرعت صوت پرواز کند ) بود که هم هزینه تولید آن بسیار زیاد بود و هم پس از سانحه های هوایی تولید و پرواز آن متوقف شد . اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز یک نمونه هواپیمای مافوق صوت مسافر بری ساخت که آن هم پس از سانحه سقوط دچار توقف تولید شد . اکنون برای سومین بار یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت در اندازه ای کوچکتر آماده پرواز شده است .

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *