یکشنبه , ۳۰ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۹ بعد از ظهر به وقت تهران

قیمت خودرو کاهش می‌ یابد؟/ پیش‌ دستی خودروسازان برای افزایش قیمت‌ ها

به نظر می‌رسد دلیل فراخوانده شدن وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا،افزایش قیمت محصولات این #خودروسازان در طول یک ماه گذشته بوده است که همین مساله، موجی از گلایه مشتریان را به دنبال داشته است.

https://azadeganirankhabar.ir/wp-content/uploads/2018/03/223599.jpg

این در حالی است که بررسی وضعیت تولید خودروها حاکی از آن است که کیفیت آنها سال به سال نه تنها بهتر نشده، بلکه از کیفیت آن‌ها کاسته شده است.

برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که نابسامانی‌های بازار خودرو و افزایش تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودرو توسط ایران‌خودرو و سایپا و سایر شرکت‌های خودروساز ایجاب می‌کند قانون شورای رقابت اصلاح شود تا این شورا بتواند به مسئله قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان ورود کند.

به گفته سیدمهدی مقدسی، سقف اختیار شورای رقابت برای تعیین قیمت، ۴۵ میلیون تومان است. یعنی این شورا برای خودروهایی که بیش از ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد، نمی‌تواند سیاست‌گذاری کند.

او می‌گوید: حمایت از خودروسازان از طریق گران کردن قیمت‌ها بدترین نوع حمایت از صنایع خودروسازی است.

اگرچه-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در روزهای گذشته از تصویب آیین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو خبر داده و و گفته: به هیچ وجه با خودروسازها به صورت شعاری برخورد نمی‌کنیم.

سیدمحمود نوابی همچنین می‌گوید: این سازمان در رابطه با قیمتی که کارخانه عرضه می‌کند، می‌تواند ورود پیدا کند، ولی قیمتی که در مبادلات بازار به وجود می‌آید، مبادلات دست دوم است که این سازمان تاثیری در آن ندارد.

▪️در صورت افزایش قیمت خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان بدون مجوز، این سازمان با ظرفیت‌های نظارتی خود با متخلفان برخورد می‌کند./خبرآنلاین

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *