پنجشنبه , ۳ ام آبان ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ قبل از ظهر به وقت تهران

پرسپولیس بدون مهاجم!

در‌حالی که پرسپولیس چند روز پیش لایحه دفاعیه مستند و محکمی را در پرونده عیسی آل‌کثیر مهاجم جنوبی و محرومش به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند محرومیت ۶ ماهه او کم شده یا بخشیده شود اما روز گذشته ایلنا نوشت: «حکم محرومیت ۶ ماهه عیسی ‌آل‌کثیر مهاجم پرسپولیس که از سوی ای‌اف‌سی ابلاغ شده بود، تایید و اجرایی خواهد شد.

پرسپولیس بدون مهاجم!

همچنین جریمه مالی ۱۰‌هزار دلاری او هم دریافت می‌شود.» ‌آل‌کثیر که به‌دلیل شادی گلش در بازی با پاختاکور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکایت این باشگاه روبه‌رو شد، از سوی ای‌اف‌سی محرومیت ۶ ماهه‌ای برایش در نظر گرفته شد که باشگاه پرسپولیس نسبت به آن اعتراض کرد و این اعتراض مورد پذیرش قرار نگرفته است. مهاجم پرسپولیس نوع شادی مخصوص به خودش را دارد که پیش از این در رقابت‌های داخلی انجام می‌داد ولی اطلاعی نداشت که این شادی گل در یک دیدار بین‌المللی می‌تواند عواقب سنگینی برایش داشته باشد و پس از شکایت باشگاه پاختاکور به‌دلیل برداشت توهین نژادپرستانه از این حرکت حکم محرومیت سنگین ۶ ماهه برایش اعمال شد و دیدار نیمه نهایی مقابل النصر عربستان را هم از دست داد. باشگاه پرسپولیس امید داشت تا با اعتراض به این رای به کمیته استیناف ای‌اف‌سی بتواند آن را لغو کرده یا کاهش دهد که این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت تا ‌آل‌کثیر مجبور به گذراندن کامل دوران محرومیتش باشد و بدین‌ترتیب در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا هم کنار تیمش حضور نخواهد داشت. آن‌طور که در شرح تفصیلی حکم آمده، ای‌اف‌سی همچون دیگر موارد تمام ادعاها و دلایل حقوقی موجود را خوانده اما در تصمیم‌گیری تنها به شواهدی ارجاع داده که کمیته آن را برای توضیح خود لازم می‌داند. اما نکته جالب جای دیگری است؛ در بخش سوم ادعا می‌شود که یک فرد پس از بازی پرسپولیس و پاختاکور با ارسال شکایتی به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی، زمینه‌ساز حکم محرومیت شده است. در شکایت این فرد آمده: «در بازی پرسپولیس و پاختاکور اتفاقی افتاد که نمونه نژادپرستی بوده. بعد از گل پرسپولیس، ‌آل‌کثیر شکل چشم‌هایش را تغییر داد! مشخص است که این نژادپرستانه است! اقدام کنید!» البته ای‌اف‌سی هویت این فرد را مشخص نکرده و همچنین ننوشته که فرد شاکی از ایران بوده یا کشور دیگر. در ادامه آمده که دبیرخانه با تحقیق خود فهمیده که این خوشحالی ژست «چشم بادامی» را به نمایش می‌گذارد.

این خبر شوک بزرگی به یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس وارد کرد. یحیی در آغاز لیگ و در فاصله ۵۰ روز مانده به فینال لیگ قهرمانان آسیا بهترین مهاجمش را نخواهد داشت و لیستش هم جایی برای جذب بازیکن جدید ندارد، مگر آن‌که ‌آل‌کثیر تا نیم‌فصل از لیست خارج شود. حتی در این صورت هم حق انتخاب یحیی محدود است چرا‌که به‌خاطر ممنوعیت جذب مهاجم و بازیکن خارجی، پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن غیر ایرانی بگیرد. پرسپولیس که با جدایی علی علیپور، مهدی ترابی و اوساگونا زهر خط حمله‌اش گرفته شده بود، با درخشش ‌آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار بود جای آقای گل و آقای پاس گل فصل گذشته پر شود. اما حالا با تایید محرومیت ‌آل‌کثیر یحیی کاسه چه کنم چه کنم دست خواهد گرفت. در‌حال‌ حاضر وحید امیری، امیر روستایی، مهدی عبدی و آرمان رمضانی مهاجمان پرسپولیس هستند که البته امیری مهاجم کلاسیک نیست و بر حسب نیاز در خط حمله بازی کرد. آیا یحیی با این ۳ مهاجم و نصفی می‌تواند برنامه‌های تهاجمی‌اش را اجرا کند؟
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *