جمعه , ۴ ام آبان ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

چرا باید از کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کنیم؟

چرا باید از  کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کنیم؟

قطعا تا به حال کسایی رو دیدین که به فکر زیبایی‌شون هستن و تا زمانی که اون رو به دست نیارن به آرامش نمی‌رسن. زیبایی یکی از مهم‌ترین مسائل تمام انسان‌هاست و نقش مو در این زیبایی غیر قابل انکار هست. کاشت مو یکی از ثابت‌شده‌ترین روش‌ها برای جبران طاسی یا کم پشتی مو هستش که امروزه افراد زیادی متقاضی اون هستن. اما مسئله مهم اینه که چه روشی برای کاشت مو مناسبه. یکی از بهترین روش‌ها برای کاشت مو، روش میکروگرافت هستش که در این مطلب به طور مفصل در مورد اون توضیح میدیم.

کاشت مو به روش میکروگرافت مثل بسیاری بقیه روش‌های کاشت مو، مزایا و معایب خودش رو داره و ممکنه برای فردی مناسب باشه و برای فرد دیگه نه. البته این روش بسیار ظریف و کم خطره که به همین خاطر بین مردم محبوب شده. در ادامه با ما همراه باشید تا به جزئیات این روش کاشت مو بپردازیم.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در روش میکروگرافت از وسایل الکترونیکی برای برداشت مو استفاده می‌شود و فولیکول‌های بانک مو در نواحی کم پشت مو کاشته می‌شود. برای کسانی که به دنبال روشی برای درمان طاسی مو با حداکثر سرعت هستند، میکروگرافت کاملا ایده‌آل است. این تکنیک برای تمام سنین و جنسیت‌ها مناسب است و نتایج بسیار مطلوبی به همراه دارد. البته توصیه می‌کنیم قبل از اینکه اقدام خاصی انجام بدهید، ابتدا سطح آگاهی خود را افزایش دهید و از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید. به طور کُل می‌توان گفت میکروگرافت برای رفع کم‌پشتی مو بسیار مؤثر است و اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

چرا باید از  کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کنیم؟

  • این روش برای درمان طاسی یا کم‌پشتی مو در مردان و زنان کاربرد دارد و علاوه بر این برای کاشت ابرو هم می‌توان از آن استفاده کرد.
  • روش میکروگرافت قطعا از بسیاری از روش‌های اثبات نشده مثل روش‌های سنتی، پروتز مو یا مو مصنوعی و تتو بهتر است و نتایج بسیار موثری دارد؛ چراکه این روش‌ها عوارض زیادی دارند و ممکن است مشکلات زیادی را به مشکلات شما اضافه کنند، اما میکروگرافت بسیار امن، بی‌خطر و کاربردی است.
  • بعد از کاشت مو به این روش جای بخیه و زخم جراحی به هیچ عنوان معنی ندارد.
  • از آنجایی که از بانک‌ موی مناسب برای کاشت مو استفاده می‌شود، ریزش مو بعد از کاشت غیر ممکن است.
  • کاندیدای مناسب کاشت مو به روش میکروگرافت چه کسی است؟
  • همانطور که گفتیم این روش می‌تواند توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. کسانی که دچار ریزش موی شدید و طاسی منطقه‌ای شده‌اند می‌توانند به راحتی از روش میکروگرافت استفاده کنند. معمولا بانک موی پشت سر برای کاشت مو به کار برده می‌شود؛ بنابراین هر کسی که بانک موی مناسبی در پشت سر خود دارد نتیجه قابل قبولی از این عمل می‌گیرد. همچنین کسانی که قصد دارند ابرو یا ریش خود را ترمیم کنند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. شایسته ذکر است که یکی از بهترین روش‌ها برای کاشت موی خانم‌ها همین میکروگرافت است.

چرا باید از  کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کنیم؟

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

همانطور که قبلا هم گفتیم، در روش میکروگرافت از وسایل و تجهیزات الکترونیکی و اتوماتیک استفاده می‌شود. مراحل کاشت مو با این تکنیک با سایر تکنیک‌ها شبیه است. در این قسمت به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش، مراحل آن را به ترتیب بررسی می‌کنیم:

  1. مرحله برداشت

برای برداشت یا استخراج گرافت‌های مو از میکروموتور استافده می‌شود که بسیار دقیق و ظریف این کار را انجام می‌دهند. با توجه به ظرافت این دستگاه‌ها گرافت‌ها سالم‌تر برداشت می‌شوند و می‌توان تعداد بیشتری هم استخراج کرد. همچنین در این مرحله هیچ برشی به ناحیه سر وارد نمی‌شود و می‌توان گفت که تجربه آن برای شما راحت خواهد بود.

  1. مرحله آماده‌سازی گرافت‌های مو

در این مرحله گرافت‌های برداشت شده برای کاشت آماده می‌شوند. آماده‌سازی و ترمیم گرافت‌های برداشت شده در نتایج عمل کاشت مو به روش میکروگرافت بسیار موثر است؛ چراکه به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد.  گرافت‌های برداشت شده در سلول‌های بنیادی فرد قرار می‌گیرد و فولیکول‌های موی فرد تقویت می‌شود. این کار موجب افزایش ضخامت موهای کاشته شده بعد از کاشت می‌شود. در پایان این مرحله فولیکول‌ها آماده کاشت هستند.

  1. مرحله بی‌حسی

در این مرحله ناحیه‌ای که قرار است با استفاده از روش میکروگرافت در آن مو کاشته شود با استفاده از داروی بی‌حسی موضعی، سِر می‌شود. این کار درد ناشی از عمل را به حداقل می‌رساند و تقریبا می‌توان گفت که اصلا حس نمی‌شود.

  1. کاشت گرافت‌ها

در آخرین مرحله گرافت‌ها به وسیله یک دستگاه مخصوص در منطقه کاشت چیده می‌شوند. گرافت‌ها در مرحله آماده‌سازی در دستگاه چیده شده‌اند و کاملا آماده هستند. چگونگی چینش گرافت‌ها در این مرحله بسیار مهم است. پزشک معمولا قبل از عمل یک خط رویش برای تعیین محل برداشت و کاشت مشخص می‌کند. از آنجایی که این روش بسیار جدید و دقیق است، تراکم ایجاد شده در این روش تقریبا ۳ برابر بیشتر از روش‌های دیگر است. همچنین بعد از عمل جای زخم و اسکار روی پوست باقی نمی‌ماند.

چرا باید از  کاشت مو به روش میکروگرافت استفاده کنیم؟

مراقبت‌ها بعد از کاشت مو میکروگرافت

همانطور که می‌دانید برای حصول بهترین نتیجه از هر عمل، باید مراقبت‌های مناسب از آن را ادا کرد. نتیجه کاشت مو به روش میکروگرافت به مراقبت‌های بعد از آن هم بستگی دارد. چنانکه برخی رفتارهای خطرناک بعد از عمل می‌تواند منجر به کاهش تاثیر عمل شود و به فولیکول‌های کاشته شده آسیب وارد کند. بنابراین مشورت با پزشک برای آگاهی کامل از مراقبت‌های بعد از عمل کاملا ضروری است.

  • در صورتی که پزشک دارویی را برای شما تجویز کرده است، حتما آنها را به صورت مرتب استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده کبودی و تورم، بهترین راه استفاده از کمپرس سرد است.
  • از دست زدن به مناطقی که در آنها مو کاشته شده یا مو از آن برداشت شده، پرهیز کنید.
  • تنها از شامپوهایی استفاده کنید که پزشک بر آنها تاکید کرده است.
  • تا دو هفته از مصرف داروهای استروئیدی، دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • تا دو هفته از فعالیت‌های سنگین مثل ورزش سنگین خودداری کنید.
  • سعی کنید کمتر عرق کنید تا نیازی به خارش پوست سر خود نداشته باشید.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

این روش کاشت مو بسیار جدید و موثر است و برای بسیاری از افراد بهتر از روش‌های دیگر است. مثلا این روش در مقایسه با روش FUT که قدیمی محسوب می‌شود بهتر عمل می‌کند. نتایج حاصل از روش میکروگرافت بسیار طبیعی است و رضایت حداکثری را به همراه دارد. میکروگرافت به تعداد جلسات کمتری نیاز دارد و سرعت آن بسیار بالاست؛ به طوری که در اکثر افراد در یک جلسه و در کمتر از ۲ ساعت به اتمام می‌رسد.

همچنین  با توجه به دقت بالای این تکنیک، می‌توانید نتیجه عمل را تا حد زیادی به انتظار خود نزدیک کنید. همچنین می‌توان گفت که این روش بسیار بی‌خطر و کم‌تهاجمی است؛ به طوری که خطرات و عوارض جراحی را به همراه ندارد و جای زخم اسکار باقی نمی‌گذارد. از دیگر مزایای روش میکروگرافت میکروگرافت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداکثر استفاده از بانک مو و افزایش میزان برداشت گرافت‌ها تا ۲ برابر
  • نداشتن جای زخم، اسکار و برش به دلیل استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته
  • افزایش میزان تراکم مو
  • دوره نقاهت کوتاه نسبت به سایر روش‌ها
  • رویش قطعی و حداکثری موها بعد از ریزش
  • حداکثر مشابهت نتیجه نسبت به انتظارات شما

هزینه کاشت موی میکروگرافت

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد، چرا که به عوامل مختلفی بستگی دارد و متغیر است. مثلا به تراکم موی مورد نظر، شدت ریزش مو یا کلینیکی که در آن عمل انجام می‌شود، در هزینه بسیار موثر است.

به طور کُلی می‌توان گفت که هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. همچنین اگر کاشت مو به دلیلی غیر از زیبایی باشد، بیمه می‌تواند به شما کمک کند. هزینه کاشت مو به این روش تقریبا در حدود ۵ تا ۱۲ میلیون تومان است که در هر فرد متفاوت است. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید، توصیه می‌کنیم بیشتر روی کیفیت عمل تمرکز کنید و کمتر به هزینه آن توجه داشته باشید.

پیشنهاد می‌‌کنیم برای دریافت مشاوره رایگان در مورد کاشت مو، با شماره تماس کلینیک نگارین حاصل فرمایید. سلامت و پیروز باشید.

مشاوره فوری‌: ۰۹۱۲۵۴۴۰۹۸۶

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *